خدمات حسابداری

با توجه به شرایط اقتصادی و نوع بازار، تمامی شرکت ها و مشاغل نیاز به خدمات حسابداری دارند تا بتوانند بصورت عامیانه حساب و کتاب خود را نگهدارند و در تصمیم گیری ها از این حسابها استفاده کنند و در بازار رقابتی پیشرفت کنند. مقوله حسابداری و خدمات حسابداری از زمانی که نوشتن و کتابت ابداع شد وجود داشته و تا اکنون که سیستم های مالی وجود دارد و البته می توان به جرعت گفت کسب و کاری که سیستم حسابداری ندارد تدوام فعالیت نخواهد داشت. خدمات حسابداری یکی از خدمات جدانشدنی کسب و کار شماست.

راه های پیشرفت در کنار شرکت بزرگ حسابداری ماکان

خدمات حسابداری چیست؟

حسابداری در جهان به 3600 سال قبل از میلاد برمیگردد و حکومت های در تاریخ ، چارچوب حسابداری داشتند و خرج و درآمدهای خودشان را کتابت میکردند و موجودی اموال و غلات خود را دقیق محاسبه میکردند که بتوانند برنامه ریزی دقیقی داشته باشند و یکی از حکومت هایی که ساختار دقیقی داشت “هخامنشیان” بودند. کارآمدی حسابداری این دوران می توان در کتب تاریخی بررسی کرد.

حسابداری فرآیندی است که رویداد مالی را ثبت، طبقه بندی، بررسی  و تجریه و تحلیل می کند تا بتوانیم خروجی درستی تحت عنوان گزارشات حسابداری بگیریم. اما خدمات حسابداری به معنایی خدماتی است که برای انجام امور حسابداری انجام می دهیم تا ساختار و سیستم حسابداری به درستی کار کند و گزارشات به موقع و صحیح ارائه دهد.

خدمات حسابداری در هر شرکتی متفاوت خواهد بود و با توجه به نوع شرکت، حجم فعالیت و نوع گزارشات مورد نیاز، خدمات حسابداری ارائه میشود و اما بطور کلی تمامی شرکت ها نیاز به خدمات حسابداری دارند که بتواند اسناد حسابداری خود را ثبت و گزارشات مورد نیاز خود را تهیه کند. این گزارشات می تواند گزارشات درون سازمانی و برون سازمانی باشد. گزارشات درون سازمانی به گزارشاتی گفته می شود که برای مدیران یا هیئت مدیره تهیه می شود و تنوع زیادی دارد و با توجه به نیاز کاریشان تهیه می شود مثل گزارش فروش به تفکیک هر شهر.

گزارشات برون سازمانی به گزارشاتی گفته می شود که برای ارگان های دولتی و خارج از شرکت تهیه می شود و نوع و چارچوب استاندارد خاص خودش را دارد مثل گزارش اظهارنامه مالیاتی، گزارش لیست بیمه و…

لیست خدمات حسابداری

معرفی خدمات حسابداری

خدمات حسابداری انواع مختلفی دارد مثل حسابداری دولتی، حسابداری مدیریت. هر شرکت خدمات حسابداری مخصوص به خود را دارد اما برخی خدمات حسابداری که عمومیت دارد و برای همه شرکت ها مشترک می باشد را بصورت کلی شرح می دهیم.

ثبت اسناد حسابداری

بعد از جمع آوری اسناد مثبته، رویداد مالی بررسی و تجزیه و تحلیل می شود و سپس اسناد حسابداری ثبت میشود. اسناد حسابداری باید مطابق استاندارد های حسابداری ثبت گردد تا گزارشاتی که استخراج میکنیم مطابق استاندارد های حسابداری باشد. ثبت اسناد حسابداری بصورت دستی یا سیستمی صورت میگیرد. ثبت اسناد حسابداری بصورت سیستمی از طریق نرم افزارهای مالی انجام می شود. تنوع نرم افزار های حسابداری بالا است اما همه آنها مطابق استاندارد های حسابداری عمل میکنند. یعنی نرم افزاری که مطابق استاندارد های حسابداری نباشد مورد تایید نیست و نباید با آن کار حسابداری انجام داد. افرادی که اسناد حسابداری را انجام میدهند باید تسلط کافی به اصول حسابداری و ثبت های حسابداری داشته باشند تا اشتباهی در ثبت حسابداری رخ ندهد. ثبت اسناد حسابداری به این دلیل اهمیت دارد که بر اساس آن گزارشات حسابداری تهیه می شود.

تهیه گزارشات سود و زیان و ترازنامه

بعد از ثبت اسناد حسابداری باید بررسی و کنترل شود تا خطایی رخ نداده باشد پس از آن اصلاحات مربوطه انجام شود و اسناد حسابداری مورد نیاز اصلاح شود سپس می توان گزارشات تهیه شود. گزارشات ترازنامه و سود و زیان هم مثل اسناد حسابداری باید مطابق استاندارد و آئین نامه های مربوطه باشد برای مثال نمیتوان حسابهای موقت را در ترازنامه بیاوریم یا درآمدهای عملیاتی و غیر عملیاتی را ادغام کنیم و در گزارش ارائه دهیم. یا مهمتر از آن اصل تطابق درآمد و هزینه را رعایت نکنیم و درآمد ها و هزینه ها را باهم تهاتر کنیم. این موراد علاوه بر عدم رعایت اصول و استاندارد ها، نمایش درستی هم از گزارشات به ما نمیدهد.

تحریر دفاتر قانونی

شرکتها و برخی از اشخاص حقیقی مطابق قانون ملزم به نگهداری دفاتر قانونی و تحریر آن می باشند. دفاتر قانونی به دفتر روزنامه و کل گفته می شود حسابداران شرکتها پس از ثبت اسناد حسابداری باید اسناد را به دفتر روزنامه منتقل کرده و پس از آن به حساب های کل منتقل کرده و تحریر نمایند. تحریر دفاتر از اهمیت ویژه ای برخوردار است که در صورت ثبت اشتباهی یا خط خوردگی باعث رد دفاتر قانونی می شود که تبعات سنگینی برای آن شرکت دارد. دفاتر قانونی قبل از شروع سال مالی باید پلمپ و دریافت شود که در طی سال تحریر گردد. البته بیشتر حسابداران پس از پایان هر سال مالی، دفاتر قانونی را تحریر میکنند.

استقرار کدینگ حسابداری

برای اینکه نرم افزار حسابداری را شروع کنیم باید ابتدا کدینگ حسابداری مطابق با روند شرکت طراحی و اجرا کنیم. کدینگ حسابداری، ساختار نرم افزار را نشان می دهد و گزارشات تهیه شده در آینده مطابق همین کدینگ چیده شده ارائه می شود پس کدینگ حسابداری باید با نوع شرکت ، فعالیت و حجم شرکت ، نوع سهامداران و … تطبیق داشته باشد. برای سیستم حسابداری ، فروش ، انبار ، حقوق و دستمزد و اموال کدینگ مجزا چیده میشود. استقرار ساختار حسابداری امور یک روزه نیست و ممکن است برای یک شرکت ماه ها طول بکشد تا بتوانیم کدینگ مناسب آن را برنامه ریزی و ثبت کنیم و با دریافت گزارشات مختلف سیستم مالی آنها را تست کنیم.

چه مشاغلی نیاز به خدمات حسابداری دارند؟

تمامی شرکتهای خصوصی و مدیران کسب و کار به خدمات حسابداری نیاز دارند و حسابداری به عنوان یک واحد کارآمد و مهم حساب می شود که بقیه واحدها را از طریق کنترل های داخلی، گزارشات کنترل و نظارت میکند و در جهت اجرای خط مشی های شرکت نقش پر رنگی دارد.

واحد اقتصادی بدون حسابداری نمیتواند به اهداف خود برسد چون واحد حسابداری بودجه مالی یک شرکت را آماده کرده و رویدادهای مالی را ثبت و گزارش مربوطه را تهیه کرده و با بودجه شرکت مقایسه میکند و انحرافات آن را بازگو می کند.

واحد حسابداری چشم بینا و مغز متفکر مدیران مدیران واحد اقتصادی هستند. شرکت ها و موسسات با هر نوع فعالیتی به خدمات حسابداری نیاز دارند. شرکتهای بازرگانی ، خدماتی ، تولیدی و پیمانکاری نیاز به این خدمات حسابداری دارند. حتی موسسات غیرانتفاعی هم نیاز به خدمات حسابداری دارند تا بتوانند بیلان کاری خود را به ارگان های دولتی و ذینفع ارائه بدهند.

پس میتوان گفت که هر شرکت خصوصی که فعالیت دارد باید سیستم حسابداری داشته باشد و اسناد حسابداری خود را ثبت کند.

چرا شرکت خدمات حسابداری ماکان؟

شرکت حسابداری ماکان با هدف و رسالت رفع نیاز مالی و مالیاتی شرکتها و حسابداران فعالیت خودش را شروع کرد و با وجود همکاران زیاد در عرصه خدمات مالیاتی، با تلاش و کوشش فراوان خود را با دیگران متمایز کرد و طی ده سال فعالیت خود پرونده های مالیاتی زیادی را با موفقیت حل کرده است و همواره سعی کرده است که سطح علمی و فنی پرسنل خود را از طریق آموزش بالا نگه دارد تا کیفیت خدمات خود را بالا ببرد و بتواند رضایت 90 درصدی مشتریان خود را کسب کند. 5 مزایا اصلی انتخاب شرکت حسابداری ماکان به شرح زیر است:

  • مشاوره مالیاتی رایگان قبل از بستن قرارداد
  • نوشتن قرارداد کاملا دو طرفه و منصفانه
  • قیمت متعارف و عادلانه برای هر قرارداد
  • انتخاب کارشناس متخصص و کارآمد برای هر پرونده
  • پیگیری مداوم و منظم تا رسیدن به نتیجه و ارائه گزارشات مربوطه به کارفرما
همکاری با شرکت ماکان

تیم متخصص

بکارگیری کارشناسان زبده و متبحر با کارایی بالا

وقت شناسی تیم حساب داری ماکان

تسریع در انجام

اجرای منظم و مدون امور مالی و حسابداری

ماکان | متمایز و منحصربفرد

الماس شرکت ماکان

تجربه کاری

+ 9 سال

کیس

مشتریان

500+ کسب و کار

زندگی

اعضای تیم

30+ متخصص

وب پیج

خدمات

10+ خدمت تخصصی