خدمات مالی و مالیاتی

کلیه شرکت‌ها و اشخاص حقیقی که در امور تجاری  و غیر تجاری فعالیت دارند مکلف به انجام تکالیف قانونی و مالیاتی هستند.پس باید نسبت به اجرای خدمات مالیاتی (انجام خدمات مالیاتی و مالی ) مربوط به شرکت یا موسسه خود اقدام کنند. این اقدام باعث می‌گردد که ساختار خدمات مالیاتی و مالی خود به درستی چیده شود و راهکارهای خوبی برای پرداخت مناسب و به موقع مالیات ارائه شود.

این تکالیف قانونی مربوط به موسسات یا شرکت‌هایی که معافیت مالیاتی دارند هم شامل است. طبق تبصره ۱ ماده ۱۴۶ مکرر قانون مالیات های مستقیم ارائه اظهارنامه مالیاتی، دفاتر و یا اسناد و مدارک موضوع ماده ۹۵ این قانون در موعد مقرر (طبق زمان بندی سازمان امور مالیاتی ) شرط برخورذداری از نرخ صفر و هرگونه معافیت یا مشوق مالیاتی مندرج در این قانون است. این قانون به این معنا هست که اگر شرکت یا موسسه ای دارای معافیت مالیاتی هم هست می‌بایست نسبت به اجرای تکالیف قانونی خود اقدام کند.
مالیات انواع مختلفی دارد که مالیات بر درآمد، مالیات بر ارزش افزوده، مالیات بر اجاره و مالیات بر حقوق بیشترین پرداختی را در شرکت‌ها و اشخاص حقیقی دارد.

به همین منظور شرکت حسابداری ماکان انجام خدمات مالیاتی ( خدمات مالی و مالیاتی ) را در بخش‌های زیر طبقه بندی کرده است که بخشی از تکالیف مالیاتی هر مالیات شرح داده شده است:

مالیات بر درآمد

  1. تشکیل پرونده مالیات بر درآمد
  2. گرفتن کد اقتصادی جدید
  3. تهیه (پلمپ) دفاتر قانونی
  4. تهیه و تنظیم صورت معاملات فصلی
  5. تهیه اظهارنامه مالیات بر درآمد
  6. تحریر دفاتر قانونی
  7. جمع کردن اسناد حسابداری
  8. تهیه گزارشات مربوط به مالیات
  9. دفاعیه مالیاتی

مالیات بر ارزش افزوده

  1. تشکیل پرونده مالیات بر ارزش افزوده
  2. تنظیم اظهارنامه ارزش افزوده
  3. گرفتن گواهینامه ارزش افزوده
  4. شرکت در جلسه رسیدگی ارزش افزوده
  5. تنظیم لوایح مالیات بر ارزش افزوده

مالیات بر اجاره

  1. تشکیل پرونده مستغلات
  2. اظهارنامه مالیات بر املاک
  3. دفاعیه مالیات بر املاک
  4. تنظیم لوایح کاهش مالیات بر اجاره

مالیات بر حقوق

  1. تهیه لیست حقوق
  2. تنظیم لیست مالیات بر حقوق
  3. تهیه فیش مالیات بر حقوق

شرکت حسابداری ماکان قرارداد خدمات مالیاتی خود را به بخش‌های پروژه ای، ماهیانه و پشتیبانی تقسیم کرده است که هر کدام از قراردادها را به اختصار توضیح می‌دهیم.

قرارداد پروژه ای

در این نوع قرارداد اسناد و مدارک برای موسسه حسابداری ارسال می‌شود تا تکالیف مالیاتی را انجام دهند. این نوع قرارداد برای شرکت‌هایی که حجم فعالیت قانونی کمی دارند یا تازه تاسیس هستند مورد استفاده است.

قرارداد ماهیانه

این نوع قرارداد خدمات مالیاتی برای شرکت‌هایی که حجم فعالیت مالی زیادی دارند مورد استفاده است چون باید کنترل و رسیدگی‌های حین کار صورت پذیرد تا بتوان گزارشات مالیاتی مورد نیاز تهیه شود و در موعد مقرر تکالیف مالیاتی صورت پذیرد.

قرارداد پشتیبانی

این خدمات مالیاتی برای شرکت‌هایی استفاده می‌شود که امور اداری و مالیاتی زیادی دارند و به مشاوره مالیاتی حین کار نیاز دارند اما هزینه خدمات مالی و مالیاتی زیادی بنا به شرایطی نمی‌توانند پرداخت نمایند اما با این نوع قرارداد می‌توانند کلیه امور مالیاتی خود را با کمترین هزینه انجام دهند. همچنین در این قرارداد خدمات مشاوره مالیاتی رایگان ارائه می‌گردد.

همین امر باعث گردیده است که شرکت حسابداری خدمات مالیاتی را با تعهد و مطابق قوانین مالیات‌های مستقیم و استاندارد حسابداری به شرکت‌ها و موسسات ارائه می‌دهد. این باعث می‌شود که در هیئت‌های حل اختلاف مالیاتی از پرونده مالیاتی دفاع شود و جرائم مالیاتی حداقل شود و مناسب‌ترین مبلغ مالیات را پرداخت نمایند.

“شرکت حسابداری مفتخر است با تکیه بر تجربه و دانش فنی و کادری جوان و خلاق خدمات حسابداری و مدیریت مالی به کارفرمایان و مستریان بر پایه صداقت و تعهد کاری ارائه می‌دهد. این مهم محقق نمی‌گردد مگر با تعامل و اعتماد مقابل میان همکاران و مشتریان که سرلوحه خدمات این موسسه حسابداری است.”