خدمات حسابداری

خدمات حسابداری همان انجام امور مالی و حسابداری شرکت ها و یا اصلاح ساختار مالی شرکتها می باشد. که هر شرکتی با توجه به حجم و نوع کارش نحوه انجام خدمات حسابداری را انتخاب می کنند. برای نمونه شرکت های سهامی عام ساختار مالی پیچیده تری نسبت به شرکتهای با مسئولیت محدود با حجم متوسط دارند. انتخاب فرآیند حسابداری و نحوه انجام آن قبل از شروع فعالیت تجاری اهمیت زیادی دارد و اجرا فرآیند مالی از خرید نرم افزار شروع میشود و تا استخراج گزارشات و آنالیز آن ها ادامه دارد و میتوان گفت که حسابداری همراه همیشگی هیئت مدیره می باشد.

استقرار سیستم مالی

اولین مرحله فرآیند استقرار مالی ، مشاوره و معرفی خرید نرم افزار حسابداری مناسب با حجم و موضوع فعالیت شرکت می باشد.
پس از راه اندازی سیستم مالی باید چیدمان کدینگ حسابداری و ساختار دقیق مالی راه اندازی شود. پس از آن ثبت اسناد حسابداری و بایگانی صحیح و مناسب حسابها صورت پذیرد تا بتوان گزارشات ماهیانه و مورد نیاز مدیریت تهیه شود. همچنین صورت های مالی میان دوره و سالیانه تهیه و در اختیار استفاده کنندگان صورت های مالی قرار داده شود تا در جهت پیشبرد فعالیت های اصلی شرکت نقش بسزایی را ایفا نماید. انجام امور مالی و حسابداری بصورت دقیق و به موقع باعث شده است خدمات حسابداری متفاوتی به کارفرمایان ارائه شود.

نظارت بر سیستم مالی

پس استقرار سیستم مالی باید نظارت بر اجرای صحیح کار انجام شود چون استقرار سیستم مالی به معنای فقط خرید یک نرم افزار حسابداری نیست!

بلکه روند صحیح کار و دریافت گزارشات مورد نیاز مدیریت و دیگر سازمان ها می باشد. البته این نکته را باید توجه کرد که اسقرار و اجرا کار حسابداری زمانبر می باشد و در حین کار نظارت بر اجرای کار سیستم مالی صورت پذیرد و همچنین انحرافات در کار مشخص شود و راهکاری برای حل مشکل پیدا شود و هر لحظه ساختار مالی را اصلاح کنیم تا به نتیجه دلخواه دست یابیم. این امر محقق نمیشود مگر اینکه نظارت بر ساختار مالی وجود داشته باشد و حسابرسی رعایت و داخلی همزمان انجام شود.

لیست خدمات حسابداری

  • استقرار سیستم مالی در انواع شرکتها
  • ثبت اسناد مالی بصورت تمام وقت یا پاره وقت
  • بایگانی اسناد حسابداری بصورت منظم و صحیح
  • اعزام حسابدار در کلیه سطوح مالی
  • تهیه گزارشات مالی بصورت ماهیانه یا دوره ای
  • رسیدگی و کنترل اسناد حسابداری
  • بستن حساب ها و انبارگردانی پایان سال
  • تهیه صورت های مالی بصورت میان دوره یا سالیانه
  • ساماندهی و بروز رسانی حسابهای معوق
  • حسابرسی و کنترل حسابها و اسناد حسابداری
  • مشاوره حسابداری و مالی به حسابداران و مدیران
  • آموزش حسابداری در سطح حسابداری و مدیران
  • شرکت در جلسات هیئت مدیره و اختلاف شرکا
  • بهبود عملکرد خدمات حسابداری و مالی
  • تهیه گزارشات خاص قیمت تمام شده تولید و پیمانکاری
  • انجام خدمات حسابداری مدیریت
  • راهکارهای بهبود عملکرد و سنجش سازمان
  • مشاوره سازمانی به پرسنل و مدیران
  • چیدمان چارچوب مالی و اداری

شرکت حسابداری ماکان خدمات حسابداری خود را بصورت قرارداد هفتگی، ماهیانه و پشتیبانی حسابداری بستگی به حجم و نوع فعالیت شرکت انجام می دهد.در قرادادهای پشتیبانی کلیه امور فوق بصورت کامل انجام میشود و همچنین در قرادادهای خدمات پشتیبانی حسابداری خدمات بیمه ای پرسنل هم بصورت رایگان انجام می شود.

شرکت حسابداری مختر است با تکیه بر تجربه و دانش فنی و کادری جوان و خلاق خدمات حسابداری و مدیریت مالی به کارفرمایان و مستریان بر پایه صداقت و تعهد کاری ارائه میدهد. این مهم محقق نمیگردد مگر با تعامل و اعتماد مقابل میان همکاران و مشتریان که سرلوحه خدمات این موسسه حسابداری می باشد.